Perutusan Hari Raya Aidil Fitri 1436H / 2015M

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang memberikan kita semua nikmat kesihatan dan kesenangan di atas muka bumi ini. Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad S.A.W serta ahli keluarga Baginda. Tidak lupa kepada para sahabat-sahabat Baginda, tabi' tabi'en dan seluruh umat Islam di dunia.

Dalam kesempatan ini, dengan kehadiran bulan Syawal yang semakin hampir menjelma. Manakala bulan Ramadan pula bakal meninggalkan kita, marilah kita sama-sama bermuhasabah diri, memperingati segala amal laku kita yang terdahulu, adakah lebih baik pada hari ini atau lansung tiada perubahan.

Ramadan yang bakal meninggalkan kita tidak lama lagi ini menjadi medan untuk kita memperbaiki mutu amal perbuatan dan ibadah kita. Tarbiyah Ramadan sepatutnya menjadikan kita lebih cenderung ke arah yang lebih baik dari yang sebelumnya.

Kehadiran Syawal sebagai kurniaan dari Allah bagi umatnya meraikan kemenangan setelah menempuh tarbiyah Ramadan sepanjang satu bulan lamanya. Perlu kita ingat, dalam kegembiraan kita menyambut kehadiran Syawal, janganlah kita lupakan kepada saudara-saudara seagama kita yang kurang bernasib baik. 

Marilah kita bersama-sama menadah tangan memohon doa kepada Allah Yang Maha Berkuasa agar memberikan keamanan dan keharmonian kepada negara kita. Mudah-mudahan juga, Ramadan yang bakal meninggalkan kita ini bukanlah Ramadan yang terakhir kita temui.

Kami dari pihak pengurusan jemaah sekolah dan guru-guru Sekolah Rendah Agama Rakyat (SRAR) Sungai Rokam mengambil kesempatan ini untuk memohon kemaafan seandainya ada salah dan silap sepanjang kami menerajui kepimpinan, pentadbiran dan pengurusan sekolah.
Maaf lahir dan batin, selamat menyambut hari raya Aidil Fitri 2015M / 1436H.







Previous
Next Post »